Grony de Miralles (100 Cims) y l'Agulla Grossa

Read description ↓↓

Start place:

See start place in Google Street View

Arrival place:

See arrival place in Google Street View

Nearby localities

1. Sant Martí de Tous ( Population: 0 persons, At a distance of 3.874 kilometers from the center of the map)
  2. Orpí ( Population: 202 persons, At a distance of 5.139 kilometers from the center of the map)
  3. Bellprat ( Population: 89 persons, At a distance of 7.802 kilometers from the center of the map)
  4. Sant Joan de Mediona ( Population: 1,943 persons, At a distance of 9.722 kilometers from the center of the map)
  5. Mediona ( Population: 1,870 persons, At a distance of 9.807 kilometers from the center of the map)
  6. Jorba ( Population: 665 persons, At a distance of 10.513 kilometers from the center of the map)
  7. Igualada ( Population: 38,918 persons, At a distance of 11.763 kilometers from the center of the map)
  8. Santa Coloma de Queralt ( Population: 0 persons, At a distance of 12.490 kilometers from the center of the map)

Description

ACCESO A 3 km del pueblo de Santa Maria de Miralles seguir la pista asfaltada en frente del restaurante hasta la la ermita de Santa Maria de Miralles donde se aparca. RUTA Seguir hacia abajo donde está el póster indicador, no seguir a la derecha que es el recorrido de vuelta al castillo. Hasta un cruce donde está la Font del Cal Gol. Seguimos a la derecha hasta el siguiente cruce donde se gira 180º a izquierda para coger otra pista más arriba. Al siguiente cruce seguir recto. Siguiente cruce con poster indicador girar a izquierda para llegar a un collado. Donde hay unas ruinas de un masía. Girando a y ascendiendo a izquierda llegaréis a Grony de Miralles para volver a bajar al collado. A la derecha se sube al L'Agulla Grosssa donde está a 5 min, ya que estás aquí vale la pena subir. Luego se debe seguir la pista que va recto que va por la vertiente sur de la sierra. Al siguiente cruce girar a derecha, si giráis a izquierda cogeréis al mismo camino de ida. Otro cruce donde seguiremos a izquierda por un camino antiguo poco marcado. Hay que prestar mucha atención. Se pasa una casa en ruinas. Se va más o menos por el fondo de un torrente. Se recomienda llevar camiseta y pantalón largos. Se vuelve finalmente a la font de Cal Gol y deshacemos el camino hasta el parking. Parte de 100 Cims

Return to the map ^^

Interesting data

The largest locality in the area is Igualada, with a population of 38,918 persons, at a distance of 11.763 kilometers from the center of the map.

The nearest is Sant Martí de Tous (0 persons), at a distance of 3.874 kilometers.

The following indicators give us an idea of the difficulty of the route:
  1. Trail length: 7.544 kilometers.
  2. Min height: 595 meters above sea level.
  3. Max height: 830 meters above sea level.
  4. Average height: 701 meters above sea level.
  5. Average slope uphill: 12.552 %.
  6. Average slope downhill: -12.637 %.
  7. Mathematical difficulty index: 12.613.

Nearby points of interest.

You can find around this zone pois of interest and places relates with what to see / tourism / architecture and monuments, Populated areas, municipalities, cities and towns

what to see / tourism / architecture and monuments

1. Castillo de Queralt
  2. Castillo de Argensola
  3. Castillo de Jorba
  4. Castillo de Orpí
  5. Castillo de Miralles (Santa María de Miralles)
  6. Castillo de Montbuy
  7. Castillo de Vilademager

Populated areas, municipalities, cities and towns

1. Montmaneu

3. Anoia
  4. Argensola

Nearby trails.

1. TRK CENSADA - AGULLA GROSSA - CREU DE FERRO - CENSADA (at a distance of 0.000 kilometers)
  2. AGULLA GROSSA DE MIRALLES I GRONY DE MIRALLES 10-ABR-13 (at a distance of 0.000 kilometers)
  3. grony de miralles-100 cims (at a distance of 0.000 kilometers)
  4. TREKING AGULLA GROSSA I LA CREU DE FERRO DE SANTA MARIA DE MIRALLES (at a distance of 0.000 kilometers)
  5. Castell de Miralles - Creu de Ferro - Agulla grossa (at a distance of 0.000 kilometers)
  6. Grony de Miralles (100 Cims) y l'Agulla Grossa (at a distance of 0.000 kilometers)
  7. TRK 11S2012 AGULLA GROSSA (at a distance of 0.000 kilometers)
  8. Agulla Grossa de Miralles-Alzina de Cal Gol (at a distance of 0.000 kilometers)
  9. La Creu de Ferro a Sant Marti de Tous (at a distance of 0.000 kilometers)
  10. Sant Marti de Tous - Agulles de Miralles (at a distance of 0.000 kilometers)

Warning

This page's information has been obtained in compliance with robots.txt's exclusion policies from the original site.